Algemene Voorwaarden GHVINO.nl
We weten het: Algemene Voorwaarden zijn niet bepaald het leukste om te lezen. Maar om misverstanden te voorkomen, zetten we alles duidelijk voor je op een rij. Zodra je een bestelling plaatst via onze webshop (de “Webshop”) op Ghvino.nl (de “Website”), ga je akkoord met deze voorwaarden. Klaar? Let’s go!


1. Privacy & Veiligheid

  • Privacybeleid
    We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Hoe we dat precies doen, lees je in ons Privacy- en Cookiebeleid op Ghvino.nl/privacy.

  • Account aanmaken (optioneel)
    Je mag bij ons bestellen mét of zonder account. Met een account hoef je niet steeds je gegevens in te vullen, maar gastbestellen kan natuurlijk ook. In beide gevallen verwerken we wat noodzakelijk is om je bestelling soepel te kunnen verwerken (bijv. adres, geboortedatum en betaalgegevens).

  • Virusvrij (dat proberen we!)
    We doen er alles aan om onze Website vrij van virussen te houden, maar kunnen dat niet 100% garanderen. Ook linken we soms naar andere sites. Die checken we, maar we kunnen niet instaan voor wat je daar aantreft.


2. Intellectuele Eigendomsrechten

  • Wie is de baas?
    Alle rechten (op teksten, foto’s, logo’s, software, etc.) op onze Website horen bij Ghvino of onze licentiegevers.

  • Privégebruik
    Kopiëren, verspreiden of aanpassen van onze content mag alleen als je daar vooraf schriftelijke toestemming voor hebt. Voor privégebruik mag je natuurlijk wél dingen bewaren of printen.


3. Leeftijdsgrens

  • 18 jaar of ouder
    Al onze wijnen zijn bedoeld voor wie 18 jaar of ouder is.

  • Leeftijdscontrole bij aflevering
    We zijn wettelijk verplicht te checken of de ontvanger daadwerkelijk 18+ is. Daarom mag het pakket niet naar een afhaalpunt, buren of tuin worden gebracht. De bezorger overhandigt het dus alléén als de ontvanger kan aantonen 18 of ouder te zijn.

  • Niet kunnen bewijzen?
    Kan de bezorger niet vaststellen dat je 18+ bent? Dan gaat de bestelling retour. De kosten die daaruit voortvloeien staan in artikel 8.

  • Geldig legitimatiebewijs
    Een paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs (of een Europees identiteitsbewijs) is genoeg om je leeftijd te laten zien.


4. Prijzen en Acties

  • Zolang de voorraad strekt
    Alle prijzen en acties op de Website en in folders gelden zolang we voldoende voorraad hebben (Op=Op).

  • Wijzigingen mogelijk
    We kunnen actievoorwaarden tussentijds aanpassen of een actie vroegtijdig beëindigen als dat nodig is.


5. Digitale Marketing en Social Media

  • Alleen voor 18+
    Onze content op Facebook, Twitter en in nieuwsbrieven is bedoeld voor volwassenen (18+).

  • Volgen of liken
    Door onze pagina’s te liken of te volgen, of je in te schrijven voor de nieuwsbrief, verklaar je dat je 18 jaar of ouder bent.

  • Niet doorsturen naar minderjarigen
    Gebruik je gezonde verstand: stuur onze posts niet door naar mensen onder de 18.


6. Levering van je Bestelling

  • Vervoerder
    Bestellingen die je via onze Webshop plaatst, worden bezorgd door Vinologix/DPD.

  • Levertijd
    Bestel je op een werkdag vóór 16.00 uur? Dan sturen we je pakket meestal binnen twee werkdagen op pad. Er kan soms wat vertraging ontstaan – daar kunnen we helaas niet voor aansprakelijk worden gesteld.

  • Jij of een andere volwassene moet thuis zijn
    Omdat we je leeftijd moeten controleren, kan je pakket niet bij de buren worden afgegeven of ergens worden neergezet. De bezorger komt twee keer langs. Ben je beide keren niet aanwezig? Dan gaat je pakket retour en komen de retourkosten voor jouw rekening (zie artikel 8).

  • Afhalen in Purmerend
    Je kunt je bestelling – in overleg – afhalen in onze winkel in Purmerend. Dan rekenen we geen verzendkosten. (Soms kunnen we ook een kortingsbon verrekenen, extra fijn.)


7. Annuleren van de Bestelling

  • Voor verzending
    Zolang je pakket nog niet door ons is overgedragen aan de vervoerder, kun je kosteloos annuleren. Bel of mail ons meteen (+31(0)6-11658164 of info@ghvino.nl).

  • Na verzending
    Is je pakket al onderweg? Dan kun je niet meer annuleren. Wel kun je na ontvangst gebruikmaken van je herroepingsrecht (zie artikel 8).

  • Gratis verzonden, toch annuleren?
    Als we je pakket gratis verzonden hebben (bijv. door een actie of vanaf een bepaald bedrag) en je annuleert of retourneert alles, dan verrekenen we de verzendkosten met het bedrag dat we je terugbetalen.


8. Herroepingsrecht & Retourneren

  • 14 dagen bedenktijd
    Je hebt 14 dagen na ontvangst om je aankoop zonder opgave van redenen te annuleren (wettelijk herroepingsrecht). De producten moeten onbeschadigd zijn en, voor zover mogelijk, in de originele verpakking terug.

  • Hoe retourneren?
    Neem eerst contact op met onze Klantenservice:

    • Telefoon: +31(0)6-11658164

    • E-mail: info@ghvino.nl
      Zij vertellen je hoe je het product terugstuurt.

  • Wanneer kosteloos?

    • Foutje of schade bij levering? Dan is de retour (inclusief verzendkosten) natuurlijk op onze kosten.

    • Niet kunnen aantonen dat je 18 bent? Of toch niet thuis bij de twee bezorgpogingen? Dan zien we dat als ‘bestelling kan niet afgeleverd worden’ en gaat het pakket retour. De hieruit voortkomende kosten zijn voor jou.

    • Niet je smaak, ietsje te laat, of eigen voorkeur? Dan zijn de retourkosten ook voor jou.

  • Retourkosten

    • Binnen Nederland: € 8,95.

    • Buitenland: gelijk aan de standaard bezorgkosten voor dat land.

    • Gratis verzending gehad? Dan brengen we de verzendkosten in rekening die wij aan DPD betalen, als er geen productfout of schade is.

  • Terugbetaling

    • Bij een correcte retour binnen de 14 dagen (zonder productfout) krijg je je aankoopbedrag terug, inclusief standaardverzendkosten als je die betaald hebt, minus de retourkosten (als die voor jou zijn).

    • Bij schade of fout van onze kant storten we uiteraard het hele bedrag terug, inclusief verzendkosten.

  • Controleer direct
    Is er een fles stuk of iets anders mis? Laat het ons dan binnen 1 werkdag weten (bij breuk). We regelen vervanging (indien voorradig) of storten je aankoopbedrag terug.

  • Retourvoorwaarden
    Alleen ongeopende, onbeschadigde en verzegelde producten kun je terugsturen. Stop alsjeblieft ook een kopietje van de retourbevestiging in het pakket.


9. Betaling van je Bestelling

  • Betalen = afronden
    Bij ons kun je online betalen via iDeal of PayPal. Zodra je bestelt, reken je direct af.

  • Factuur in je mail
    Je ontvangt altijd een factuur per e-mail.


10. Overige Bepalingen

  • Alleen eindgebruikers
    Onze wijnen zijn voor jou als eindgebruiker. Zie je eruit als een wederverkoper? Dan kunnen we je bestelling weigeren.

  • Fouten voorbehouden
    We werken de Website met zorg bij, maar een fout in de productinformatie (bijv. prijs of alcoholpercentage) kan voorkomen. Dan gelden de gegevens op het etiket als leidend.

  • Aansprakelijkheid
    Ghvino is niet aansprakelijk voor schade door (onjuiste) informatie op de Website, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid.


11. Wijzigingen in deze Voorwaarden

  • Nieuwe versie
    We kunnen deze Algemene Voorwaarden wijzigen. De nieuwe versie geldt zodra je weer iets bestelt via de Website.


12. Klachten of Vragen

  • Klantenservice
    Heb je een vraag, klacht of opmerking? Aarzel niet en neem contact met ons op:

    • Telefoon: +31(0)6-11658164 (werkdagen 8.30-17.30 uur, zaterdag 8.30-17.00 uur)

    • E-mail: info@ghvino.nl

We doen ons uiterste best om je zo goed en snel mogelijk te helpen. Nogmaals bedankt voor je tijd en vertrouwen! Geniet van je wijnen!